Onderscheidend in retail

 

Onderscheidend in retail

Even iets online bestellen… vrijwel iedereen kent het wel. Webshops en online aanbieders zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Toch blijven ook fysieke winkels populair onder consumenten. Anders dan online stores kunnen fysieke winkels immers een meer gastvrije, menselijke en maatgerichte klantervaring bieden. Daarvoor moeten retailers optimaal inspelen op de wensen van de klant, de beleving die de klant wil ervaren in de winkel en de zogenaamde ‘customer journey’. Op die manier kunnen ze zich onderscheiden van de webwinkels. Visuele communicatie in de winkel speelt hierbij een grote rol.

Bij TVE krijgen we regelmatig de vraag om mee te denken over de visuele communicatie in winkels. Uiteraard doen we dat graag. En we bieden een groot aantal opties om in te spelen op de wensen van retailers én hun klanten. Zo kunnen we met allerlei mooie uitingen bijdragen aan de merkbeleving en het concept van een winkel. Met oog voor detail voeren we de huisstijl, formule van de winkel en merkboodschap door in alle mogelijke POS-materialen. Daarnaast kunnen we met signing de routing door een winkel duidelijk maken voor een klant, en bijvoorbeeld informatie geven over welke afdelingen men waar kan vinden. De visuele communicatie dient dan niet alleen om de beleving te versterken, maar ook om de klant op een heldere manier te informeren.

Maar niet alleen beleving en informatievoorziening zijn belangrijk in de retail. Ook flexibiliteit is voor veel retailers een must als het gaat om visuele communicatie. De nieuwe zomercollectie in kledingwinkels, speciale lente- en herfstbieren, Kerst- en Sinterklaas-aanbiedingen… Wisselen de seizoenen, dan wisselen immers vaak ook de producten en aanbiedingen. Retailcommunicatie moet daarop in kunnen spelen. Bij TVE bieden we hiervoor verschillende oplossingen. Zo kunnen winkeliers met onze EasyFix-textielframes snel en eenvoudig communicatie-uitingen verwisselen, terwijl tegelijkertijd een stijlvolle en kwalitatief hoogwaardige uitstraling gewaarborgd blijft. Zo zijn er meer mogelijkheden om flexibel om te kunnen gaan met de winkelinrichting. En dat biedt meer vrijheid in ondernemen!

Visuele communicatie in de retail versterkt waar nodig de efficiëntie in de winkel. Daarnaast mag het prikkelen, sfeer creëren en de beleving versterken. Het is een volwaardig onderdeel van de communicatiemix, en moet dan ook perfect passen bij de rest van de communicatie-uitingen. Bij TVE denken we graag mee. Zo kunnen retailers zich blijven onderscheiden in de branche.